Sunday, May 23, 2010

Senyuman seorang mahasiswa & mahasiswi

KONVOKESYEN

Kamus dewan (edisi 4)
Perhimpunan di universiti utk upacara penyampaian ijazah.

Wikipedia
Merupakan tindakan penerimaan atau penganugerahan ijazah akademik dari universiti atau upacara sedemikian.


^_^

Senyuman seperti di atas la akan terukir apabila seseorg yg bergelar mahasiswa@mahasiswi menerima segulung ijazah akademik (kalo diploma, sijil diploma kot x silap...) setelah bertungkus lumus dan bersengkang mate untuk tempoh 3, 4 or 5 tahun (depends on uni n kos yg dipilih)...

Sbnrnye, hati aku ni tersngt lah tersentuh (tetibe plak touching..hakhak) bile terlihat majlis konvokesyen UiTM di UiTM Malaysia (dulu UiTM S.Alam) yg bermula 20 mei 2010 smpai la 30 mei 2010...10 hari tu..jgn maen2...huhu...utk pljr diploma perakaunan ac110, majlisnye pd 27 mei 2010, ptg...kpd akk2 n abg2 senior aku (UiTM Kuala Terengganu, Chendering or UiTMc) yg amat disayangi mcm kak teha, abg asyraf, abg nazmi n ramai lg la...(nk sebut sume name takot x muat plak nk post...kuikui)...tahniahh..!! tahniahh..!! tahniah..!! aku ucapkan...jem sgt2 woo td kat s.alam...sesak betol, nk shopping td pon bole plak la aku termengelamun tgk UiTM...haha...

Bile tgk org konvo neyh,bohong la kalo aku kate aku x excited nk berkonvo gak...tp dlm excited2 aku, ade timbul sedikit kerisauan dan kegusaran (mcm skema plak ayat ni..haha...tibai je la)...adekah aku mampu menggenggam segulung diploma dengan kptsn yg cemerlang??..insyaAllah...aku akan berusaha yg terbaik (mengikut kemampuan) utk mengekalkan n kalo bole meningkatkan pncapaian aku....hope tercapai la hrpn aku neyh...aminnn....


p/s: harap maaf, edisi blog kali ini diskemakan untuk penyesuaian isi kandungannye...terima kasih =)

No comments: