Thursday, May 20, 2010

Aktiviti Cuti Semester

Persoalan

> ape aktiviti yg boleh @ patut dilakukan oleh pelajar yg sdg bercuti(cuti semester mksd aku)
selama 1 bulan stgh( ke 2 bln...xkesa la...)?

Pilihan Jawapan ( yg utama)

= Bekerja

Haa...ni la biasenye student2 wat bile cuti...tp aku x termasok la dlm peratusan stdnt yg bekerja (biase dorg keje kat mcd, kfc n yg swktu dgnnye..) mase bercuti...emm, aktiviti yg menarik sbnrnye...income pon masok (inflow of currency la neyh...huhu), pnglaman pon dpt, pahale pon dpt gak.....kire 3 dlm 1 la..aku teringin gak nk bekerja...tp nk wat cne, mak ngan ayah terlalu risaukan kslmtn aku (anak mnje kot...hehe)....pd mereka yg sdg bekerja, teruskan....(aku cmburu sgt kat korg...)

= Amek lesen kete

Waktu cuti2 pnjg cani la besenye stdnt2 mcm aku neyh (xtau bwk kete..ish3) bersusah payah amek lesen utk bljr bwk kete...tp de gak yg mmg dah tau bwk kete(dak2 laki la neyh...opss!!) tp xdek lesen lg, pon g la amek lesen kete...hebat betol dorg neyh, lom blaja dh tau dh bwk kete...aishh...hmm, utk cuti sem, aku mmg da rncng dah nk amek lesen kete...tp......tp....mcm berat hati plak(takot snanye..kuang3)....xtau la nape...kire 50-50 la smade aku akn amek lsn kete cuti sem ni or x...kalo x, mknenye tunda ke thun dpn la nmpknye...

= Suri rumah tgga

Mcm x logik je....xkan la mase cuti tetibe je stdnt2 kawen plak...haha...bkn la..mksd aku kat sini, kteorg ni(prmpuan2..eh,wanita2..) wat keje2 rumah la...masak, kemas rumah, kemas bilik, menjahit(x suke..!!), basuh baju(mesin tlg..huu), jemur baju, angkt bju diampaian, sapu smpah n mcm2 lg la...seng cite keje2 prmpuan kat rumah...mase ni gak la kte ley blaja memasak ke menjahit ke ...prmpuan kan, kene la tau gak bende2 mcm ni, nnt nk kawen senang...tp jgn x tau, ade gak siswa yg suke wat keje2 camni...dorg ni bkn pe, sukekan kbrsihan..bgus gak kalo de lelaki yg rajen wat keje rumah.....bole bntu isteri bile kawen nnt...hakhak...emm, actually, ni la aktiviti aku skrg neyh..best sgt2..!!


Sbnrnye bnyk lg yg bole kte wat......mcm mak aku kate, cuti2 ni la masenye nk tmbhkan@tngkatkan ilmu agama..dgr ceramah ke,masuk usrah ke, khatam AL-Quran ke..hmm, menarik jugak...

No comments: